fredag 3 april 2015

Västervik!

Igår blev det en liten utflykt till Västervik. Bland annat för att handla födelsedagspresenter. Vad och till vilka får bli min hemlighet vet aldrig vem som läser här.
Märks att Västervik är en sommarstad för den har inte riktigt vaknat ur sin vintersömn än. det är mycket mer rörelse där på sommaren med alla uteserveringar och båtar som ligger i hamnen.
Men sommartid är det full rulle där kan jag säga gör ett besök där ni kommer inte bli besvikna.
Köpte mig också ett par nya arbetsbyxor med knäskydd för det har jag saknat på dem jag har nu. Märkte det när jag kröp omkring på golvet och spikade golvlist. Märks att man inte är ung längre.
Det roliga var att de hette "Fixare" nästan som de var gjorda till mig ju.
Avslutade kvällen med att slipa på min byrå så nu är det redo för färg. Så det går framåt med den efter en trög start.
Ni vet de där soffborden jag köpte för hundra kronor var nog ett fynd. Det ena bordet var ett rejält bord så det kommer jag nog behålla själv efter lite rengöring och bets. Det andra får jag göra rent och sälja vidare kan nog få 200kronor för det.
Ja nu märks det att det är vår när man vaknar av att grannen kör med högtryckstvätten. Kanske dags att städa av altanen hos mig med.
Som ni vet så håller jag på med detta med annonser på bloggen. Vet inte om jag någonsin blir klok på detta. Nu har i alla fall en annons gett utslag i statistiken. Men jag vet inte fortfarande om jag gör rätt när jag lägger in dem. Blir en överraskning efter ett tag att se om det forsätter att hända något i statistiken.
Nu en kopp kaffe innan dagens bravader.
Bordet till höger blir det att behålla efter lite rengöring och fix.


Västevik

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar