fredag 6 juni 2014

Sveriges nationaldag!

God morgon på er där ute denna speciella dagen för oss svenska medborgare. Det är Sveriges nationaldag idag 6juni. Vi har ju inte något att fira direkt då vi inte ha varit i något krig på flera hundra år. Så att fira någon slags självständighet har vi inte. Vi får fira att vi är stolta av inte ha varit i konflikt helt enkelt.
Men lite komiskt blir det när det ska firas idag. Då kommer kungafamiljen fram och har nationaldräkter på sig och hälsar nu medborgare välkomna. Ja det är väl det svenskaste vi har efter sill och potatis. Fast kungafamiljen är ju inte svenskt i botten utan franskt. Så man kan ju säga att vi är ett blandat folk.
Jag intar min frukost på altanen i ett underbart väder och hör fåglarna kvittra. Man kan inte ha det bättre så jag är glad att jag bor här i Sverige.
Dagens projekt blir nog att ta en liten utflykt tror jag. Får se var man hamnar.
Ha det bra på er och hurra för Sverige idag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar