torsdag 19 juni 2014

Åskdag!

Idag har jag inte gjort så mycket var iväg en sväng till Vimmerby. Hade tänkt göra lite inköp men det blev bara inköp av gräsfrön och lite pocketböcker. Det började ett riktigt åskregn så det kändes inte så skoj att springa i affärer. Hann med en fika på Astrid Lindgrens Näs innan regnet kom.
Så jag begav mig hem och kröp upp i soffan med min bok och en kopp kaffe istället.
Imorgon är det midsommar så jag har skaffat lite sill och jordgubbar till lunchen. Sedan blir det väl lite grillat till middagen. Vi får hoppas på bättre väder så alla får det bra var de nu är och firar.
Tänkte på en sak idag när jag var ute och körde det märks att det är ute massa folk vid dessa helger som verkar som de bara tar fram bilen då. För de kör som krattor, glömmer lämna förträde och högerregel vad är det för något. Sedan skriver kvällstidningarna om den farliga helgtrafiken tro fan det en del kör väl bara vid helgerna då de ska till landet annars så åker de väl tunnelbana.
Nu blir det lite kvällsmat och titta på fotbolls-VM.
Glad midsommar på er alla där ute!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar