torsdag 5 juni 2014

Mördarsniglar!!

God morgon på er ute i stugorna eller var ni nu befinner er. Idag ser det ut som en höstdag här regnet öser ner och är grått.
Var ute igår kväll och plockade mördarsniglar igen. Någon som fattar vad de har för funktion i naturen. De bara förstör och inga djur äter dem vad jag vet.
De bara dyker upp känns det som eller så är de jäkligt snabba när ingen ser. För man kan var ute och kolla gräsmattan och då ser man inga sedan lite senare så är dem bara där.
De förökar sig tydligen snabbt också varför de nu ska vara så snabba på just den punkten. Stämmer ju inte in i deras livscykel tycker jag.
Jag undrar om jag kommer vinna denna kampen. Jag plockar sniglar varje kväll och de förökar sig hela tiden. Känns som jag borde hinna plocka fler än vad de hinner föda fram.
Det är en ständig kamp sniglarna eller jag vem vinner det är frågan.
Idag får det bli inne jobb känns det som eftersom det regnar som sagt. Börja sätta upp tapeten i sovrummet får det nog bli.
Annars är det en perfekt dag för att ligga och läsa med en kopp the eller kolla film är också ett bra alternativ.
Ja vi får se vilket det blir. Ha det bra på där ute!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar