fredag 6 juni 2014

MX museum i Vimmerby

Tog en lite utflykt idag. Bara packade ner lite grejor i en väska och åkte iväg. Först hade jag en tanke på att åka till någon sjö och bada. Men hamnade i Vimmerby och fick tag i en färgaffär som var öppen på nationaldagen. Fick tag i min färg jag behövde till mitt projekt i sovrummet. Inte klokt egentligen vad man kan göra nu för tiden. Hade med en bit av tapeten och då scanna de av den så fick de fram färgen. Så nu får man hoppas det blir bra när jag målar väggen under fönstret så det stämmer med tapeten i resten av rummet.
Efter mitt besök i färgaffären så gjorde jag ett besök på ett nyöppnat ställe i Vimmerby nämligen MX museum. Är en kille som samlat på sig motorcrosscyklar och prylar från jag vet inte hur många förare. Var hur fint som helst riktigt kul att se att han satsat på detta sättet. Riktigt bra utställning och bra cafe med goda mackor. Vill rekommendera er att besöka detta om ni har vägarna förbi Vimmerby.
Sedan blev det att åka hem till solstolen på altanen och min bok. Så jag har haft en bra dag hoppas ni har haft det också.
Nu får vi hoppas på bra väder imorgon också. Nu dags att gå och lägga sig för att få sin skönhetssömn. God natt på er.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar