torsdag 21 november 2013

Trädgårdsjobb!

Hej på er igen satt ju och väntade idag på förmiddagen på snö men det kom inte någon. Så det blev en tur ut i trädgården. Fick räfsa lite löv igen så nu ser det fint ut på baksidan igen.
Snart har jag fyllt upp där jag tog bort stenmuren med löv så då behövs det inte så mycket matjord i vår för att jämna till det.
Annars har man väl inte gjort så mycket mer idag.
Ska berätta en sak som hände igår förresten för ett tag sedan var jag med i en tävling på nätet som jag ångrar nu kan jag säga ni kommer förstå snart. Igår ringde det 4 stycken från olika elbolag och hade SÅ bra erbjudande. De börjar med att säga att man har haft tur i denna så kallade tävling som jag inte tror är någon tävling utan bara ett sätt att komma åt telefonnummer.
När den fjärde personen ringde så var jag riktigt förbannad kan jag säga. Nu hade hon ju otur av att drabbas av mitt utbrott men det skiter jag i. Sa några väl valda ord om denna så kallade tävling. Sa till att hon skulle plocka bort mig från deras register.
Fattar inte varför det ska ringas om sådan här saker om jag nu vill ha ett bra avtal så ringer jag väl upp och kollar sånt när jag vill det.
Fy fan för telefonförsäljare fattar inte vilka som står ut med detta jobbet. De måste få höra många utskällningar.
Jag försöker tygla mitt humör så länge jag kan nu för tiden. Mitt humör har gjort mycket skada förut så detta var inte bra. Men nu fick jag nog.
Ja det var den historian om detta nu är det dags för årets första glögg. Skål på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar