onsdag 20 november 2013

Dörr 2 klar!

Förlåt att jag glömde bort att skriva igår. Hade helt glömt bort att jag inte var inne och skrev.
Igår blev dörr 2 klar den in till sovrummet så nu har jag två vita dörrar och jag kan säga det är en himla skillnad mot furudörrar. att lite färg kan göra sådan skillnad eller lite och lite färg. Skulle vilja påstå att det är rätt mycket färg på en dörr. Ja då har man bara 4 dörrar kvar att måla. Känns väl så där när man vet hur mycket jobb det är men det är som det är. ska det bli fint så får man ligga i.
Igår fick jag även tag i två stycken tavlor till ena sovrummet. Det blev två stora afficher som är inramade på filmerna Harry Potter. Nu är jag väl inte något fan av Harry Potter men de var rätt så snygga. Måste ha något på väggarna ser så tomt ut där inne.
Det är nog det sovrummet som jag kommer ge mig på som nästa projekt. Ska mäta upp det lite så jag har måtten om jag skulle hitta någon snygg tapet.
Har väl tänkt mig det som ett gästrum men även ett rum där jag kan sitta och läsa. Hade en fåtölj på gång men hon drog tillbaka den försäljningen. Så det som behövs till det rummet är en fåtölj, en säng, en läslampa och en taklampa. Får se om jag klarar av att hitta detta utan att köpa nytt. Har klarat mig rätt så bra än så länge. Bara köpt nya taklampor till vardagsrummet. Då vill jag inte påstå att jag har fått några dåliga saker.
Blir idag att börja slipa på nästa dörr, ja ni läste rätt ni kommer få läsa om dörrar ett tag till ha ha !
Kaffedags och sedan ut i verkstaden. Ha det så bra så länge.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar