måndag 11 november 2013

Bredbanssstrul

Ja idag blev det en sovmorgon fast man har haft det varje dag ombord. Man har ju inte börjat förrän klockan 10 varje dag. Man behöver ju inte gå upp förrän vid 9:30 då när man har nära till jobbet. Jag har bara två trappor ner så är jag på plats. Man har lite fördelar med att jobba på båt. Man slipper detta med att skrapa bilrutor och bilköer om man tar sig till jobbet på det visset eller vänta på försenade tåg och bussar.
Nu sitter jag och försöker läsa lite mail men mitt mobila bredband strular hela tiden ligger bara på 2G så det tar en evighet innan texten kommer fram på mailen. Vet inte vad felet är om de har grävt av någon kabel någonstans för de håller på och gräver häromkring för att lägga ner fiberkabel. så de kanske tyckte det vore bra och gräva av kabeln till oss som inte har anslutit oss till fibernätet. Jag är inte så haj på detta med datoranslutningar så jag vet inte vad som hänt jobbigt är det i alla fall.
De håller visst på att såga ner träd häromkring också för nu har den stora trädhögen på andra sidan gatan växt ännu mer. Den var stor innan men nu är den jättestor hoppas verkligen de tänker ta hand om den rätt snart för annars försvinner min utsikt över ängen från köksfönstret.
Idag får det bli en slappardag med kaffe och läsa lite post som kommit.
Får be om ursäkt för att jag har varit lite dålig med att skriva här på bloggen ska skärpa mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar