tisdag 5 november 2013

Lugnet i stormen

Idag tror jag det har varit den lugnaste dagen sedan jag började jobba på finlandsbåt. Inte mycket passagerare ombord så det fanns inte så många som kunde komma och äta i buffen.
Men ute var det desto värre en riktig höststorm drog över Ålandshav. Så det gungade lite med lite tallrikar som åkte i durken. Man blir lite sömning när det gungar så det bästa är att ligga i sängen.
Idag hade vi även övning i blåsten men det gick bra det med. Alla passagerare kunde ha varit med idag på övningen så hade det blivit lite verklighetstroget.
Nu blir det att äta lite och sedan gå och vila inför kvällens bravader. Den kommer bli lika lugn den eftersom det är lika lite folk ombord den resan.
Ja det var väl det jag hade för nu. Blir inte så mycket skrivet på bloggen när jag är ombord man har inte tid och sedan är täckningen inte den bästa. Men fortsätt och följ för när som helst så lyckas jag att få ner nåt på bloggen. Ha det bra så länge.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar