söndag 17 november 2013

Söndag

Då var det söndag igen då. Var en vecka sedan man gick av båten det är väldans vad tiden går fort ibland. Min förkylning är på bättringsvägen idag har jag kunnat gör lite nytta i alla fall. Målat en gång på dörren och tvättat sommardäcken till bilen. Men nu känns det i kroppen att man inte är helt frisk så nu blir det att ta det lugnt resten av kvällen.
Blev lite sugen på lussekatter idag så det blev en tur till affären för att köpa några. De enda som fanns var några från skogaholm och de var ingen hit kan jag säga. Det är i sådana här lägen man saknar bageriet man hade förut. Då fick man riktiga grejor som man visste hur de var för att inte tala om helt varma wienerbröd klockan 6 på morgonen.
Ibland får man tankar om att man vill driva ett bageri igen men det slår man snart bort när man tänker på allt strul det också var.
Ska nog köpa saffran imorgon och baka egna lussekatter.
Igår provade jag min bastu för första gången men det slutade inte riktigt som jag tänkt mig. När som bäst satt där och slängde vatten på stenarna så utlöste jordfelsbrytaren. Blev kolsvart i hela huset. Så fick treva mig ut till proppskåpet måste sett för roligt ut om man hade sett det. En man kommer naken ut från bastun. Som tur var så fick jag tag på badrocken innan jag fortsatte mitt trevande. Vet inte varför den löste ut men sedan ville man ju inte fortsätta att basta kan jag säga.
Nu får det bli lite varmt the med några av de där så kallade lussekatterna.
Ha det bra alla fixare och andra som läser min blogg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar