söndag 10 november 2013

Hemma

Ja då var man hemma igen och denna gång på en söndag. Detta på grund av att båten ska ligga på varv två dagar för lite servicearbete. Rätt skönt att slippa vara ombord under dessa dagar då det oftast är massa arbetare ombord och de stänger av ström och vatten.
Men ibland är det även lite skoj då man har mer tid att umgås med sina arbetskamrater. På somrarna så brukar vi grilla om vi har liggedagar. Men denna gång var det skönt att slippa dessa dagar.
Här hemma ser det ut som när jag åkte ja nu ser man ju inte så mycket på utsidan då det är kolsvart ute. Får bli en rundgång i morgon och kolla in sina domäner så att säga.
Dags att ta lite kvällsmat och sedan gå och lägga sig. För att imorgon ta en sovmorgon som brukligt är första dagen hemma.
Idag fick jag ett roligt intalat meddelande på min telefon en hälsning från mina barn som gratulerade mig på fars dag. Detta gjorde min dag extra bra.
Nä nu är det dags att gå och sova god natt på er.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar