måndag 18 november 2013

Ny dag och ny vecka!

Ja då börjar en ny vecka igen inte klokt vad tiden går fort. Snart är det jul igen så då ska man väl ta fram julsakerna. Har inte kollat vad jag har för något i förrådet. Sedan är jag ju inte hemma över jul heller så vet inte om man ska ta fram så mycket saker.
Idag vaknade jag klockan 6 och mådde inte alls bra förkylningen går upp och ner kan man väl säga. Låg kvar i sängen och läste till klockan blev 12 då tyckte jag att det var dags för lite frukost.
Men blir galen på denna förkylningen nyser och hostar hela tiden. Tror jag nös 10gånger på rad nyss.
Man vill ju inte vara sjuk på sina lediga dagar. Men nu är det som det är.
Så får väl bli att man inte gör så mycket idag heller mer än att läsa och titta på TV. Ska försöka med att måla min dörr i alla fall såg tyvärr att jag nog får måla den en extra gång. Det lyser igenom av den gamla färgen inte skoj.
Börjar bli en tråkig följetong för er här om mina dörrar ska försöka skriva om något annat. Men det är det jag fixar just nu.
Har börjat planera för nästa projekt lite smått eller nästa ska jag väl inte säga ett av dem. Kollar runt om handtag till mina köksskåp. Har hittat några jag vill ha men nu funderar jag på vilka man ska ha på de höga skåpen. Vill helst inte ha knoppar utan ha handtag på alla skåpen. Ni hör det är mycket att fundera över.
Jag har en liten bild klar över hur jag vill ha det i alla fall. Men det är mycket kvar att tänka på. Kakel, tapet, lampor och om man ska ha nya vitvaror.
Men som tur är så är det inget som är bråttom med utan det kan vänta.
Dags att ta sin bok igen och krypa upp i soffan. Läser just nu Polis av Jo Nesbo han skriver bra böcker. Ha det bra så hörs vi.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar