tisdag 12 november 2013

Stora tvättardagen!

Blev en sovmorgon idag med fast jag vaknade redan vid klockan 7 men lyckades somna om igen. Har sovit lite dåligt de sista nätterna vet inte vad det beror på. Har alltid sovit bra om nätterna.
Igår gick jag ju i och för sig och la mig med huvudvärk så det kanske inte är så konstigt att jag sov dåligt i natt. Det är den där huvudvärken som kommer dagen efter man kommer hem från jobbet på båten. Detta inträffar 8gånger av 10 skulle jag vilja påstå. Vet inte vad det beror på det eller men man slappnar säkert av när man kommer hem. Men idag känns det mycket bättre på den fronten.
Idag är det den stora tvättar dagen. Packa upp väskan efter jobbpasset och tvätta lite kläder. Blir mest underkläder som man använder ombord på båten. Man har ju sina arbetskläder den mesta tiden ombord så några andra kläder blir inte smutsiga.
Vi har ju tvättstuga ombord men jag har aldrig använt den. Har varit lite struligt med tvättmaskinerna en tid nu. De går sönder hela tiden men det är kanske inte så konstigt för de går nästan dygnet runt. Måste vara riktiga maskiner som håller.
Ja annars så får jag se vad jag hittar på att göra idag. Är ett riktigt höstväder ute så att greja ute får nog vara. Har lite målning av dörrar jag kan pyssla med så det finns alltid nåt att fixa med som husägare.
Men först lite kaffe så skål på er.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar