tisdag 27 oktober 2015

Hemgångsdagen!

Ja då har man avslutat detta passet ombord på M/S Galaxy och som vanligt är detta med hemgångsdag något speciellt. Spelar ingen roll om man har jobbat 1 vecka eller 2veckor. Jag kan bara tänka mig hur de sjömän som ligger ute i månader. De måste ju älska denna dagen ännu mer.
Detta passet har varit riktigt jobbigt med höstlov och specialkryssningar så man har fått göra jobbat för lönen kan jag säga.
Ena kvällen sålde vi rekord i grillen och då är vi 4 personer som jobbar där. Detta ska man jämföra med alla de som servar gästerna buffen. Vi slog dem med hästlängder. Så jag är stolt att jobba med de som var i grillen detta passet.
Sedan kan man säkert göra allt till det bättre med lite mer backup. Men man vet aldrig hur kvällarna blir så man vill ju ligga på så litet lager som möjligt. Är en svår avvägning detta med prepp inför service.
Resan hem gick även denna gången med tåg och gick galant trots nattåg. Så fick bli en tupplur på förmiddagen här idag.
Nu är det dags att packa om väskorna för nu tar jag höstlov med mina barn. Får man se vad som händer då men det brukar bli roliga dagar.
Nu får jag ordna till mig lite mat är slut på att komma till dukat bord som man gör ombord på båten. Utan nu får man göra sin egna mat.

Våran nya landgång sett från däck 10 på Galaxy. Det är långt att gå när man går av.

Lite roligt måste man ha också. Ett glaserat rotfruktsberg. 

Min arbetsplats detta passet efter service.

Nässjö station kl. 5 i morse när jag byte till buss.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar