lördag 3 oktober 2015

Världsmästare!

Fick lite gjort när jag körde igång idag. Fått upp lite easycover tapet så nu rullar det på. Sedan har jag grovslipat klart mitt ena soffbord ska bara finslipa det innan det är dags att betsa och lacka det.
Får man fortsätta imorgon igen med tapeten. Det bygger på rätt bra med denna tapeten då den är bredare än vanliga tapeter. Den enda nackdelen med den är att den suger åt sig lim så man får vara rätt frikostig med lim på väggen.

Snart är den blåa fula färgen borta.



Nästan allt det vita borta på bordsskivan.
Slippandet av soffbordet går rätt bra med min nya slipmaskin. Denna är bättre till möbler då den roterar istället förr den gamla som bara vibrerade. Här finns det också en nackdel det blir så mycket slipdamm. Jag hatar slipdamm. Verkstaden ser ut som de släppt en säck med vetemjöl där.
Man får blåsa rent med tryckluften.
Sedan att man själv se ut som ett spöke när man har slipat färdigt är ju med en grej av det hela.
Nu på kvällen blev det speedway på tv:n. En riktigt bra tävling den bästa för året skulle jag vilja påstå.
Ikväll fick vi också en ny världsmästare eller ny och ny. En nygammal får man väl säga då Tai Woffinden tog sin andra titel i karriären. Var en värdig vinnare för detta året vill jag säga.
Tävlingen ikväll vanns för övrigt av Nicki Pedersen om någon nu skulle vara intresserad av det.
Nu får det bli sängen så man vaknar i skaplig tid imorgon. Så god natt på er.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar