onsdag 7 oktober 2015

Lite allmän lagning!

Idag körde jag igång  direkt innan jag ens ätit frukost. Gjorde sånt som jag dyka upp när man är husägare. Lite allmän lagning kan man väl kalla det. Igår när jag skulle göra varma mackor så fick jag handtaget från ugnsluckan i handen. Har väl misstänkt att detta skulle hända då det låg ett nytt handtag i skåpet när jag flyttade in i huset. Men blev förvånad när jag stod där med handtaget i handen.
Så det var bara att ta fram verktygslådan och börja fixa till det nu på morgonen. Lika bra att ta tag i det med en gång.
Var inte så svårt att fixa men fick skruva loss hela framsidan så man kom åt alla skruvar. Men nu så sitter det ett nytt handtag på ugnen.
Så nu får det bli frukost innan jag kör igång med nästa sak här hemma.
Lite allmän lagning tycker jag är en bra förklaring för att fixa med det vanlig i ett hus. Finns alltid saker att göra.
Tänker lite på när man tittar på Tvprogrammet Arga snickaren och han går omkring med ägarna och räknar ut hur mycket det är att fixa. Sedan räknar ihop det i dagar. Är väl inte helt rätt uträknat då det hela tiden dyker upp nya saker att fixa.
Men det är väl detta som är tjusningen med att vara husägare om man nu gillar att fixa.
Nu blir det som sagt frukost för min del. Så ha det bra på er där ute.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar