fredag 9 oktober 2015

Måla väggar!

Då har man äntligen kunnat köra igång med det roligaste när man renoverar. Nämligen slutfinishen eller vad man ska kalla det. Började måla mina väggar idag. Var ju och köpte färg igår och även denna gången gick det i den gråa färgen. Vet inte varför det har blivit så men så blev det. Kan väl säga att det mesta jag har renoverat i huset går i varandra färgmässigt.
Detta rummet var väl inte tänkt att gå i gråa toner från början men som alltid så hittar man en snygg tapet som bestämmer resten av rummet.
Kommer bli snyggt när det är färdigt. Har lite snickeri att göra i detta rummet också. Mellan garderoberna har det satt två bänkskåp som inte har haft en skiva ovanpå sig så det måste jag fixa till en.
Så dagen har gått i färgen grått kan man säga. Nu får det bli lite lunch och sedan ut i verkstaden och slipa lite på soffbordet så jag kan betsa det.
Föresten har ni bokat in er på sängprovning än? Gör det hos Sova de hjälper er med vilken säng ni ska ha. Bara klicka på annonsen här på min blogg så kommer ni till ett formulär där ni fyller i allt. Ni behöver ju inte köpa en säng bara prova är roligt det med.


Nymålade dörren på plats.


Här ser ni där jag måste fixa en bänkskiva

Väggen till vänster ska tapeten upp vilket kommer senare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar