fredag 3 juli 2015

Hemma igen efter en tur!

Sitter man hemma vid köksbordet och äter frukost igen då efter ännu en tur till västkusten. Nu kan man säga att vi har sommar ordentligt. Igår när vi åkte hemåt så var det 30grader ute. Blev några raster på vägen för att fylla på vatten och annat.
Men nu är man hemma ett tag till innan det är dags igen. Här hemma blommar det för fullt i trädgården.
Idag får vi se vad som händer inget bestämt mer än att min syster kommer och hälsar på. Kanske får bli en tur till badet.
När jag var iväg så hittade jag lite fynd på loppis bland annat en saftmaja för att koka saft i. Den fick jag för bara 40kr. Sedan hittade vi en gammal tavelram som vi ska göra en sak av. Är lite hemligt ännu men jag kommer lägga upp bilder senare vad som händer med den så följ här så får ni veta.
Fick även hem mina grejor från Panduro så nu kan jag börja med detta också. Ska se om jag kan göra korgar till jul som jag ska sätta julblommor i. Tagit hem en på prov som jag ska måla för att se om det blir bra.
Ännu en grej som ni får följa här på bloggen så ni har mycket att se fram mot här.
Igår stannade vi till vid IKEA och gick och kollade lite och jag hittade en sådan snygg lampa som skulle passa så fint i mitt ena rum. Så den är tillagd på önskelistan nu. Hittade också ett par mattor som jag har tänkt köpa flera gånger men aldrig blivit av men nu så slog jag till och tjänade 60kr då de nu var på rea. Ibland lönar det sig att vara lite velig.
Nu får det bli lite kaffe i solen på altanen hoppas ni har det lika fint som jag. Ha det bra på er.
Coola lampan som går att fälla ihop till en boll eller ha så här.

Blommar fint i trädgården nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar