onsdag 8 juli 2015

Jordgubbsplockning!

Idag vaknar man upp till droppet på fönsterblecket och tittar man ut så är det molnigt och inte alls roligt väder. Så idag får det bli inne aktiviteter för ut vill man knappt gå.
Igår tog vi oss en tur till jordgubbslandet. Finns här i närheten självplockning av jordgubbar så vi tog våra hinkar och begav oss dit. Det fanns gott om jordgubbar så två tio liters hinkar blev fulla fort. Tog oss ungefär en timme.
Så nu ska vi testa saftmajan jag köpte på loppis här om dagen och få hemgjord jordgubbssaft.
Igår började vi även på projektet med tavelramen jag pratade om. Blev en början med att måla lite hönsnät som ska sitta i mitten. Nu undrar ni så klart vad det ska bli för någonting. Jo det ska jag berätta det ska bli en anslagstavla.
Så idag får vi väl fortsätta med detta projektet är ju en perfekt dag till att vara i verkstaden och greja.
Började även lite med att spackla fönsterbrädan i sovrummet så jag kan måla fönstret där nu när det blir fint väder igen.
Fick även hem mitt avkalkningsmedel till min kapselmaskin. Gick riktigt snabbt att få det kan jag säga. Så idag när jag sitter här och dricker mitt kaffe så är det riktigt go kaffe från Löfbergs.
Hoppas ni har bättre väder än vad jag har här. Ha det gott så hörs vi.
Små klädnypor som målats på ena sidan.

Ser ni ungefär hur det kommer bli.

Dags att måla lite

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar