tisdag 14 juli 2015

Speedwaytisdag!

Morgonens väder ser lite mulet ut men uppehåll än så länge. Igår skrev jag ju att jag skulle klippa gräset men jag fick skjuta upp det igen. För igår drog det fram ett riktigt åskoväder här över skogarna.
Så min gräsmatta får växa lite till innan den blir klippt.
Så gårdagen blev det inte så mycket gjort här i huset. Vi tog oss en tur för att handla och passade samtidigt på att gå och titta lite i affärer.
Kollade lite på bilar också man blir sugen på ny bil när man går omkring i bilaffären. Men det är sjukt mycket pengar för att köpa bil. Känns som man kastar bort dem. Men drömma får man ju göra.
Vad ska vi hitta på idag då? Jo vi hade tänkt att åka och titta på speedway om det nu blir någon. Som vanligt så är det dåligt väder på en speedwaytisdag. Men vi får hoppas att regnet håller sig borta.
Jag jobbar ju inte denna gången så då tittar man på ett annat sätt kan man säga. Lättare att hänga med i allt som sker på banan.
Är som folk sagt till mig du är ju helt slut efter en speedway match och det kan nog stämma. Jag går in för den så mycket så jag blir väl trött.
Skrev ju att jag lade upp lite grejor för försäljning. Det har hört av sig en om mitt bord och är intresserad. Men en sak som jag inte fattar är om man nu är intresserad så ordnar man väl så man kan komma och titta på det. Nä han vill ha det hemkört cirka 2mil bort. Då kanske man ska räkna med att få betala lite mer för det eller har jag fel?
Vi får se om han hör av sig något mer idag så vi får komma överrens om något.
Nu får det bli lite kaffe som vanligt. Hej på er.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar