söndag 5 juli 2015

Bröllop!

Ännu en fin och solig dag ser det ut att bli när man kollar ut genom fönstret. Så det blir att ta det lugnt idag. Lägga sig i poolen kanske.
Igår var man och jobbade lite på ett bröllop fast man har semester. Man är lite knäpp egentligen men jag har ju inte jobbat på länge nu så det var riktigt roligt. Fixade till en Italiensk buffe med lite parmaskinka, salami, mozzarella, kyckling m.m. Det var populärt bland gästerna så man får vara nöjd.
Jag avundas de inte av att vara finklädd och sitta inne i en lokal med massor av folk. För det var grymt varmt där inne och då var jag bara inne en kort stund.
När jag tänker efter så har jag jobbat på en hel del bröllop genom åren nu. Tror inget har varit det andra likt. Finns de där det ska vara jättefint och allt ska vara så noga med tider och allt. Sedan finns det de där de tar allt med en klackspark bara de får ha en rolig fest känns det som.
Har nog kört allt från 8 rätters till en enkel buffe i trädgården och ska jag vara ärlig så tror jag de som hade festen i trädgården hade det roligast.
Man behöver nog inte krångla till för att få en bra fest det enkla är också bra på sitt sätt.
Här hemma ska vi nog ha en liten egen fest idag med lite grillspett och potatisgratäng ute på altanen. Får göra så när lördagskvällen försvann på grund av arbete.

Men först blir det vanliga en kopp kaffe. Ha det så skönt i sommarvärmen mina vänner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar