lördag 4 juli 2015

Pool!

Vilken varm dag det var igår tror det var runt 30grader hela dagen. Så det blev en tur till badet för att svalka sig lite. Så nu har man tagit årets första dopp. Får hoppas värmen håller i sig ett par dagar till så det blir fler.
Blev även lite kaffe på altanen med min syster, mamma och pappa. Det är tur man har markisen på altanen för annars skulle man inte kunna sitta där. Det riktigt bränner under fötterna när man går på trallgolvet.
Fick även en stor uppblåsbar pool av min mamma som vi fixade med i går kväll. Kan säga att den tar ett tag att fylla med vatten tror vi fyllde i 3 timmar. Men ändå så känns det som det skulle kunna gå i mer vatten då den blivit lite sned. Vet inte riktigt hur man ska fixa till det nu när det är massa vatten i den. Den kanske rättar till sig när man börjar bada i den. Ska vi bara vänta på att vattnet ska värmas upp lite av solen.
Idag blir det lite jobb med att fixa till mat för ett bröllop. Några timmars jobb med att fixa en buffe och sedan ta hand om disken. Kommer nog gå bra det med.
Nu får det bli lite kaffe på altanen. Tänkt på detta med mitt kaffe jag avslutar alltid med detta känns det som. Skulle ju ha en sponsor för mitt kaffe. Jag dricker Löfbergs så ni vet just nu vanligt brygg då jag måste fixa till avkalkning till min kapselmaskin. Men snart så kör vi kaffe från Löfbergs kapselmaskin igen. Saknar en riktigt god cappucino från den med riktigt fint mjölkskum på.
Nog om mitt kaffe nu kör vi igång dagen ha det bra mina kära vänner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar