onsdag 29 juli 2015

Semester igen

Då var man hemma igen efter ett gästspel på båten en vecka. Kan säga att det var roligt att komma tillbaka och jobba lite. Men skulle inte säga nej till att vara ledig 1 månad och jobba 1 vecka som det varit nu. Fast med samma lön då förstås. Men så blir det inte. Ska vara glad man har ett jobb att gå till. Skulle klättra på väggarna annars tror jag.
Som vanligt på sommaren så var det massa vikarier den ena lustigare än den andra. Man undrar ju vad dessa människor gör resten av året för något jobb kan de inte ha. Man kan vara osäker på nya ställen men en del alltså. Sedan dessa som tror de äger stället efter första dagen och ska bossa över en. Dessa kan man vara utan för man blir bara förbannad på dem.
Man kan säga att på 10person av dessa vikarier så hittar man nog 1 person som är normal och då överdriver jag inte.
Idag blir det lite slappardag tror jag. Ska tvätta lite grann annars blir det nog inte så mycket annat.
Såg här på min statistik trots att jag inte har gjort några inlägg på ett tag så har jag ändå haft en rätt stor mängd läsare. Vilket jag tycker är jätteroligt.
Ska försöka bättre mig så det inte blir så stora uppehåll med inläggen men ibland så räcker inte tiden till. Sedan när man är på båten så är ju nätet inte det bästa alla gånger.
Nu får man ta sig en kopp kaffe från min kära kapselmaskin så skål på er.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar