onsdag 12 februari 2014

Tre kronor

Nu har väl OS börjat på riktigt för svensk del tycker jag. När ishockeyn drar igång så går hela Sverige igång för ett populärare landslag än Tre kronor har vi väl inte. Började med match mot Tjeckien och vilket rivstart det blev i första perioden. Man trodde det skulle bli en utklassning-match. Men Tjeckien kom igen så det blev onödigt spännande mot slutet men Tre kronor höll undan.
Matchens lirare tycker jag Erik Karlsson vilken back säger jag bara. Alla pratar om Henrik Lundqvist men jag vet inte om han gjorde så stort intryck på mig i denna matchen. Tycker han lämnade mycket returer på en massa skott. Kanske början på matchen gjorde att han kom in i matchen på ett konstigt sett.
TV-sändningen var väl helt ok förutom det i mellan perioderna hade de ställt Jihde och Nordström rakt under en högtalare eller. Det var ett jäkla liv i alla fall så skärpning på den punkten.
Nu ser vi fram mot nästa match. Firar denna vinsten med en öl så skål på er.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar