torsdag 13 februari 2014

Ordnat jobb

Då har man ordnat jobb tills nästa ledighet. Var och beställde tapeter till ena sovrummet så nu vet jag vad jag ska göra när jag kommer hem från båten. Det blev inga blommor som jag tänkt mig från början utan en grå tapet med ringar eller vad man ska säga. Kommer bli grymt snyggt tror jag.
Får jag bara ordna lite möbler till det rummet skulle behöva en bra läsfåtölj och lampa till att börja med. Har tänkt att ha det som ett rum man kan sitta och läsa i.
Sedan får det väl bli en gästsäng där också om man får besök. Får försöka hitta lite snygga blomkrukor så det blir lite i fönstret också.
Sedan får jag se vilket projekt jag ger mig på efter detta rummet. När jag är klar så kanske det är dags för jobb ute i trädgården. Jag längtar till våren kan jag säga. Vill fixa till framsidan med nya gång stenar eller lägga om de som redan ligger för nu när jag har skottat snö så märker man hur ojämnt de ligger. Sedan ska jag snygga till längst med husväggen med lite sten och växter.
Ja jobb finns det hela tiden så jag behöver inte känna mig sysslolös.
Idag har jag ringt mitt elbolag och bytt elavtal. Kan säga att min elräkning jag fick idag var inte rolig.
Elavtal är en jävla djungel att tyda det måste kunna gå att göra på något annat sätt. Man blir bara förbannad när man försöker tyda allt på deras hemsidor. Det är fast, rörlig och mix och allt vad det heter.
Det blev ett rörligt just nu för min del så får jag binda det i sommar.
Nu blir det att koka lite korv till kvällsmat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar