tisdag 11 februari 2014

Möbelrenovering

Idag har mina möbelrenoveringar fortsatt. Radioskåpet klart blev helt klart godkänt tycker jag. Så nu gav jag mig på mitt soffbord jag köpte. Har tänkt att betsa det mörkare och lacka det. Så lite slipning igen då man börjar bli van vid detta nu. Men så är det ett bra grundarbete är ett måste för att slutresultatet ska bli bra.
Igår när jag ändå var i färgaffären så kollade jag på tapeter till ena sovrummet så det blev två tapetkataloger med hem för att bestämma mig vad jag ska ha där inne. Det är grymt svårt att välja vad man ska finns så mycket snyggt. Men det har väl kommit ner 2-3 stycken jag väljer mellan.
Bordet innan jag betsade det
Det är inte klokt egentligen vad mycket olika sorters tapeter det finns.
Bordet efter betsning
 
Nu får det bli lite matlagning innan jag kan lacka bordet. Så har det så bra så hörs vi av senare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar