söndag 10 maj 2015

Söndagsmorgon

Sista söndagen ombord då för detta passet. Får börja med att förbereda allt för hemgång. Vilket innebär att jag ska städa och förbereda nya saker till menyn.
Men först har man en lunch att köra som man aldrig vet hur den blir. Men man kan alltid veta att börjar jag med städningen så får jag mycket gäster. Det slår aldrig fel.
Ska ju även packa ihop mina saker i hytten. Ibland känns det som man lever i en resväska.
Annars ska det bli skönt att få komma hem. Har väl inte varit ett jättejobbigt pass men det är alltid skönt att få komma hem.
Brukar tänka på när det är sommar då vi har som mest att göra här ombord. Så man får ta tillvara på dessa passen.
Nu får man planera sin ledighet och jag ska göra mycket roligt men det får jag återkomma till i senare inlägg.
Nu får det bli lite frukost innan dagen börjar. Hoppas ni får en bra dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar