lördag 9 maj 2015

Fredagsmys

Då var det fredag igen då och mitt fredagsmys denna kvällen blev en kväll i grillen. Så är det när man jobbar som kock eller kallskänka. Man har tillbringat många kvällar och helger i ett kök när andra har mys. Men så är det i mitt yrke. Jobbar när andra har det trevligt och äter gott med någon god dricka till.
Men jag får mitt mys jag med så småningom och jag kan ta det en vardag om jag vill.
Ikväll hade vi en specialkryssning igen och denna gång mondaybar. Vet inte riktigt vad det är men de är väl i åldern 40 plus som gillar att dansa.
Gick inte så mycket mat som vi trodde men det kanske vi får igen imorgon. Får vara beredd på en rusch på lunchen.
Annars får man börja med att förbereda sig för att få gå hem.
Så jag för börja med min överlämning till min bytespartner. Man fixar till sin station och gör iordning nya saker till menyn så allt är nytt och fräscht.
Men ska jag erkänna så var överlämningen jag fick inte nåt att hurra för. Men man får väl göra en bättre så hon lär sig.
Nu blir det att sova så man är pigg imorgon. Godnatt på er.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar