måndag 4 maj 2015

Lugn söndagskväll

Ja som jag skrivit förr så är resturangbranchen upp och ner. Om man jobbade häcken av sig för två dagar sedan så kan jag säga att jag gjorde inte mycket ikväll.
Vi har ju 4 stycken restauranger ombord plus ett café med varm mat. När det är 800 passagerare ombord och 300 har bokat i buffén så förstår ni att det händer inte mycket i de andra restaurangerna.
På min station kallskänken gjorde jag bara en ceasarsallad ikväll vilket nog är det minsta jag gjort. Så jag hjälpte till lite på varma köket så man fick lite att göra.
Imorgon blir det en städdag då det är ännu lugnare. Nu börjar upploppet på detta passet så man kan säga att jag ser ljuset i tunneln.
Jobbigt att göra inlägg på bloggen genom mobiltelefonen är så smått att skriva men det får väl gå. Jag håller ju er uppdaterade i alla fall.
Nu får det bli en dusch för att sedan sova.
Godnatt på er så hörs vi imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar