måndag 31 mars 2014

Min ljuva säng!

Vad skönt det kan vara att få vakna upp i sin egna ljuva säng. Inte för att min säng på båten är obekväm eller så med det är nåt med sin egna säng än då.
Ja då har man gjort ett nytt 14 dagars pass ombord på partybåten nummer ett nämligen M/S Galaxy.
Denna gången har jag jobbat frukost. Har haft några specialkryssningar först en litteraturkryssning i tre dagar. Vilka gick galant de åt inte så mycket frukost vill jag påstå gick mest ost och leverpastej och då kanske ni fattar åldern på dessa kryssare. Ja helt rätt äldre damer.
Sedan hade vi en persiskkryssning och de åt knappt någon frukost alls för de hade festat hela natten så det blev lunch för deras del.
Avslutade med en countrykryssning som blev lugn den med. Så ni hör vi har en riktig blandning på våra kryssningar.
Har ju hänt lite på motorfronten dessa två veckor. Varit tävling i Formel 1 i Malasiya där Mercedes forsätter att domminera genom att Lewis Hamilton vann. Mina förare gick det inte så bra för Kimi kom 12 och Marcus kom 14 plats. Förväntar mig mer av Kimi han är en vinnare bara han får bilen att funka så. Bra av Marcus att komma i mål efter allt strul under kvalet med krach och allt.
Har även varit speedway tävling som jag tyvärr inte lyckas se något av ska se om jag kan hitta den någonstans. Men i alla fall vann Australien första Best Pair tävlingen genom att tydlligen Darcy Ward gjorde en av sina omkörningar i finalen mot Danmark.
Men det var väl ingen nyhet för mig han är grym på banan har ju tippat att han ska vinna.
Ja nu är det väl dags för lite frukost här hemma hos mig då. blir att göra frukost till en person istället för flera hundra.
Hoppas på en fin dag för så hörs vi av.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar