tisdag 4 mars 2014

Mina speedwaytankar!

Ser fram mot att speedwaysäsongen börjar snart. Kan bli en intressant säsong på alla fronter tycker jag det ser ut som. Har ju mitt lag Dackarna som har värvat Nicki Pedersen vilket det var ett jäkla liv om i supporterklubben. Folk som hoppade av och mycket skriverier på Facebook. Men han är en förare som har en jävla vinnarskalle som det har saknas i Dackarna. Sedan har han stenkoll på allt man behöver om man ska vara en världsförare i alla ligor och VM. Lite synd dock att Darcy Ward försvann han är en förare som är så kul att se på banan. Tror han blir Världsmästare i år.
Detta med VM-serien kontra EM-serien har ju varit en följetong denna vinter. Först fick de förarna som körde i VM inte köra i EM sedan fick de köra båda serierna och då trodde alla det var frid och fröjd. Men då ändrades det igen till det första alternativet. Men det senaste är att de får köra båda serierna.
Idag meddelade Emil Sayfutdinov att han avstår VM-serien på grund av skadan han åtdrog sig förra säsongen. Men personligen tror jag det är något annat som ligger bakom för han ska köra i ligorna, EM-serien och Best-pairs. Så jag tycker hans resonemang med att han inte är fit för att konkurera med de allra bästa i VM-serien låter lite ihålligt.
Ska jag ge mig på att tippa lite hur det slutar så får det bli på följande sätt. Svenska mästare blir Vetlanda ser ut att ha ett jämt lag hoppas dock mitt Dackarna överaskar och kniper guldet.
Världsmästare har jag redan skrivit Darcy Ward.
Europamästare blir nog Emil Sayfutdinov om man kommer upp i sin form han var när han skadade sig. Outsider blir Fredrik Lindgren tror han får en nytändning nu när han har bytt klubb.
Best-Pairs vinner Chris Holder/Darcy Ward bättre par finns inte världen de känner varandra utan och innan.
Ja det var mina tips får väl se hur rätt jag får.
Har ju hänt mera på motorfronten med svenska intressen som jag återkommer i ett annat inlägg senare.
Nu är det dags att sova så god natt på er.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar