torsdag 6 mars 2014

Formel 1

Denna vårliga dag tänkte jag skriva lite om ett av mina andra  motorintressen nämligen Formel 1.
Jag har ju alltid försökt följa Formel 1 och min största idol är Mika Häkkinen nu kör ju inte han så då har det blivit att jag håller på Kimi Räikkönen.
Men i år får jag en svenska förare att hålla på nämligen Marcus Ericsson det är första svenska föraren på 22år som kommer köra i Formel 1. Nu kommer han dock köra i ett av de sämre stallen så några topplaceringar kommer det väl inte bli. Men jag hoppas han visar vilken bra förare han är så kanske han i framtiden får en bättre bil.
Det är ju lite så i Formel 1 finns de som har mycket pengar då blir bilarna bättre och sedan finns det de som har mindre pengar då blir också bilarna sämre. Inte helt rättvisst kan man tycka men så är det.
Så i år har jag två förare jag får hålla på Kimi och Marcus på två olika sett kan man säga. Den ena vill jag att det går bra för och den andra vill jag se vinna VM ni får tolka själva vad jag menar.
Kimi har ju bytt stall till denna säsongen från Lotus som hade det lite skralt med pengar som jag fattar det men en helt okej bil. Han har gått tillbaka till Ferrari där han blev Världsmästare.
Själv har jag väl inte varit något stort fan av Ferrari sitter i lite efter fajterna mellan Mika och Michael
på 80-90talet.
Men de har bra bilar och bra team så man får slå bort de tankarna. Tror Kimi faktiskt blir världsmästare i år när han får en bra bil.
Nä nu är det dags att gå ut lite i vårvärmen och kolla in sina domäner. Ha det bra så länge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar