tisdag 10 december 2013

Snöskottning!

Hej på er har varit dålig med att uppdatera på några dagar. Men det blir så när man jobbar på båt det är svårt att hinna med allt och sedan är internettäckningen inte den bästa i mellanåt.
Men nu är man hemma i sitt lilla hus igen och har vaknat upp i sin egna säng vilket är skönt.
Kan säga att det var lite snö här hos mig igår när jag kom hem. Åkte från Stockholm som hade -10grader och lite snö till mitt hus som hade +1grad och mycket snö. Tur att man har en bra bil så man kom igenom snövallen.
Fick åka iväg idag och göra en investering i en snöskyffel hade ju inte min kvar efter förra huset.
Så nu har man skottat för första gången vid detta huset och det var naturligtvis blötsnö och en jättevall att ta sig igenom. Men man får motion i alla fall.
Det är nog många ryggar som tar stryk på vintern för att inte tala om hjärtan. Blev även lite inköp av färg till mina dörrar så nu är det bara att köra på med det.
Får väl julpynta lite också idag fast man inte är hemma över julen för då är man ju på jobb igen.
Försöka få lite julstämning nu när man är hemma. Med lite glögg och lussekatter med mera.
Ha det så bra på er alla där ute.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar