söndag 15 december 2013

3:e advent

Då var det söndag igen och denna gång är det tredje advent. Men tittar man ut så ser det mer ut som en vårdag eller höstdag. Lite snöhögar här och där och blött och skitigt på vägen.
Jag hann inte med att skriva igår för jag var ute på en dagstur till västkusten för att träffa barnen.
Hade en rolig dag med julmarknad i och för sig lite liten marknad men trevlig med glögg och pepparkaka. Barnen köpte marsipanfigurer sitter i bageritakterna med marsipanen än.
Undra hur mycket marsipan de har ätit genom åren.
Saknade snön när man gick på julmarknaden känns lite konstigt med tomtar och så utan snö.
En tanke som slog mig när jag körde hem i mörkret och regnet var hur trafikverket säger att de vill ha så kallad nollvision. Om de nu vill ha färre olyckor på vägarna så får de nog sköta dem lite bättre.
Till exempel se till att de vita linjerna syns i mörkret. Det är inte lätt att köra på smala kurviga vägar i mörkret och vätan och inte se var vägen slutar på sidorna. Man har fullt upp vid möten att hålla sig på vägen. Jag kör rätt mycket ska sägas så jag tycker jag har rätt så bra koll på att köra.
För att inte tala om detta med att se till alla hål i asfalten som är överallt. Man kör ju som man kör på tvättbräden.
Idag blir det att ta det lugnt med en bok i soffan och lite glögg. Får passa på med glöggen nu när man är ledig.
Ha det bra så länge.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar