torsdag 12 december 2013

Vårdag eller?

Nu när jag sitter här vid köksbordet och tittar ut genom fönstret så kan man inte tro att det är december. Ja om det nu inte var att man har en adventsljusstake i fönstret förstås. För all snö som var här om dagen har smält bort det mesta. Så det ser ut som en vårdag istället vilket skulle vara skönt för då visste man att man fick börja greja ute i trädgården.
Men nu är det ju inte så utan det är 12 dagar till julafton och då har jag nog aldrig varit ute i trädgården och grejat kan jag säga. Denna julen blir inte som någon annan jul jag har haft. Ska ju jobba för första gången i mitt liv. Jag har jobbat på många helgen men aldrig julafton som jag klarat mig ifrån. Men nu är det dags och är väl så där som det känns just nu. Får hoppas det blir lite skoj för oss personal ombord på båten.
Vad jag inte förstår är varför vi ska gå i trafik det är ju inte så att det är rusning på att åka med oss kan jag säga. Men ibland förstår man inte de som bestämmer hur det ska vara det är bara att rätta sig in i ledet och vara glad att man har ett jobb man älskar.
Vad ska man hitta på idag då? Blir en sista strykning av dörren sedan är den färdig också. Väntar på lite julklappar som ska komma idag så får åka och köpa lite inslagningspapper till dessa. Annars så tror jag att jag ska ta det lugnt med lite film. Har en hög med filmer att titta på nämligen Fjällbackamorden av Camilla Läckbergs böcker. Så har lite att titta på.
Har det så bra så hörs vi av.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar