torsdag 19 december 2013

Disig dag!

Ja idag är det disigt ute man ser inte långt från köksfönstret när man tittar ut. Har inget inplanerat idag heller. Man blir lite slö när det är tråkigt väder ute.
Igår fick jag papper hem om besiktning av bilen. Blev lite förvånad för jag har bara till sista januari på mig att besikta bilen. Har för mig att de skickade ut dessa papper en månad innan besiktningsperioden började. Men det har väl blivit ändring nu när det inte är statligt ägt längre. Så nu får man hålla lite koll så man inte kör obesiktat helt plötsligt. Vet inte om detta med privat ägt är så bra. Det är mycket som har blivit det här i Sverige på sista tiden. Ta apoteken det är väl både bra och dåligt. Men man kanske är gammalmodig. Det var bättre förr som man säger eller? Allt var nog inte bättre förr men en del var det nog.
Kollade film igår film gjord efter Camilla Läckbergs böcker. De var bra men hittade lite fel på den ena filmen. Det utspelades under lucia och då sitter en person i filmen och tittar på fotboll som ska vara direktsänt. Känns lite fel hur min synvinkel.
Hon följer en röd tråd i sina berättelser nämligen saker som hänt förr återspeglar nutid. Finns för det mesta något som hänt med en person som blir en historia om nutiden.
Nä nu är det dags att åka och handla lite mat så har det så bra så länge.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar