lördag 28 november 2015

Trädgårdsdag!

Igår blev det en dag ute i trädgården igen då med att räfsa löv. Nu är det snart klart bara sidan av garaget kvar. Men det får nog inte bli idag då det blåser rätt så mycket ute.
Idag får det nog bli en dag inne med lite allt möjligt, kanske julpynta lite. Inte för att jag ska vara hemma under julen men man vill ju ha lite julkänsla i huset i alla fall.
Får väl passa på att städa lite samtidigt så gör man två flugor i en smäll så att säga.
Igår var jag och hämta de första julklapparna jag beställt. Så nu väntar man bara på de andra och sedan ska jag bara köpa en till så är man klar. Jag brukar ju var ute i sista stund. Detta året är jag ovanligt tidig med julklappar ska ni tro.
Man ska även ha lite tur med att hitta rätt julklappar också. Vissa år så har man inte hittat något alls så då blir man nästan galen till slut. Men det blir väl svårare och svårare kan jag tänka mig ju äldre barnen blir.
Man kan ju inte tro det är första advent imorgon när man tittar ut genom fönstret. Är en grå trist lördag utanför mitt fönster. Får hoppas ni har det bättre hos er.
Jag måste tyvärr ge mig ut i detta vädret för att handla lite mat men det är väl bara att ta på sig så löser det sig med.
Efter detta får man ta tag i dagens arbete så kanske man kan krypa upp i soffan med en bok eller film.
Ha  det så bra på er.
P.S. har ni inte alla julklappar kvar så kolla in annonsen här nere de har roliga saker för de flesta.


Finns lite löv att räfsa



Framsidan klar





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar