torsdag 5 november 2015

Bilbesiktning!

Igår blev det en tur in till Vimmerby för att bilen skulle gå till tandläkaren. Ja det är väl som bilens tandläkare detta med bilbesiktning. Den årliga kontrollen om den är hel.
Det gick bra denna gången gick igenom med blankt papper så nu kan man köra vidare ett år till.
Detta med besiktning i Sverige är väl en bra grej så man vet att bilarna man möter på vägen är säkra. Men när staten släppte monopolet på bilbesiktning så trodde jag det skulle bli billigare. Men det har ju inte hänt någonting på den fronten. Jag betalade ju mer denna gången än jag någonsin har gjort. Är det dålig konkurrens på den svenska marknaden eller?
Borde ju bli billigare om fler höll på med samma sak eller har jag fel.
Jag skrev ju att jag skulle måla fönster igår men det blev inte så utan det blev lite målning av julklappar istället. Skulle gärna ha visat vad jag grejade med men man vet inte om de som ska ha dem sitter här och läser min blogg så det vågar vi inte chansa på.
Kommer bilder på dem efter jul så ni får ha tålamod och fortsätta läsa min blogg.
Får väl se om jag målar fönster idag har inte riktigt bestämt mig än vad jag ska styra med.
Men först som alltid en kopp kaffe och som alltid blir det Löfbergs. Nu får snart Löfbergs bli min sponsor så mycket reklam jag ger dem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar