torsdag 26 november 2015

Lövräfsning!

Idag blev det en dag ute i trädgården. Det som stod på programmet var lövräfsning. Jag kör med riktig handkraft och inte som min granne som går omkring med en löv-blås på maxfart. Ett riktigt irriterande ljud kan jag garantera er. Själv så har man en riktigt bra räfsa och samtidigt får man lite träning.
Känns i armarna efter en dag med att räfsa löv ska ni tro. Ska kanske starta träningsläger för alla träningsnarkomaner. Kroppsarbete är det nya ska ni veta.
Får fortsätta imorgon om vädret tillåter man vet ju aldrig när snön kommer. Snart är det ju december och då ska det väl vara snö tycker väl de flesta av oss eller?
Fast när det är snö så stannar ju halva Sverige upp. Ta bara en sån sak som tågen som är ett stående inslag i nyhetsflödet när snön kommer. Det går väl inte många vintrar som tågen inte har problem med snö på spåren. Jag undrar har det alltid varit så? Ni äldre som har levt lite längre än jag var det dessa problem förr?
Ska ju säga att det börjar ju redan på hösten med löv på spåren. Va fasen måste väl gå att ordna detta problemet. En borsten framför hjulen kan väl lösa det problemet eller?
För att inte tala om att köra bil på vintern. Förra året körde jag bil rätt ofta från Stockholm och en del har fasen inte på en väg att göra. Man kan inte köra i 110km/h på motorvägen när det är två spår att följa och snörök utan då får man anpassa sig efter underlaget. Jag kan säga att jag kör för fort ibland men aldrig när underlaget är förrädiskt.
Sedan vet jag inte om trafikvetet går ur folk när de närmar sig storstäder för då blir tempot helt åt helvete för fort. Det ska bytas fil i tid o otid bara man kommer fram någon liten minut tidigare. Skit i alla andra bara så går det nog tycks de tänka.
Nu får det bli lite kaffe och smörgås. Titta om det är någon bra film på TV. Ha det bra på er.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar