söndag 8 november 2015

Ny tågresa!

Då var det måndag igen då och en sådan där tråkig måndag då man ska åka på jobb igen. Denna ledighet gick jäkligt snabbt. Fast det är väl så när man har roligt då går tiden snabbt. Jag började ju med att ha höstlov med mina barn och då går tiden alldeles för snabbt. Sedan när jag kom hem till huset så gjorde jag ju färdigt mitt sovrum så då gick tiden snabbt då med för man hade saker att göra.
Nu är det dags att åka och tjäna lite pengar igen då.
Så det blir att åka tåg igen och det är ju alltid en upplevese och äventyr. Ska tåget komma och om det kommer håller det tiden. Men när det väl funkar så är det riktigt skönt att åka tåg. Man kan sitta och fundera på livet eller sova. Det kan man ju absolut inte göra om man kör bil som jag alltid gjorde förr.
Ska bli intressant och se var man hamnar på för station detta passet och hur mycket det är att göra. Tror vi börjar med julbord ombord snart och det är ju alltid en upplevelse i sig.
Nu får det bli lite frukost innan man fixar till det sista här hemma. Jag ska försöka uppdatera er här på bloggen om mitt jobbpass men som vanligt är det inte lätt när man far över östersjön. Så ni får ha koll om det kommer några uppdateringar här. Ha det så bra så hörs vi.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar