måndag 30 november 2015

Nattinlägg

Får bli ett inlägg så här mitt i natten denna gången. Idag körde man ett race här hemma minst sagt. Uppe med tuppen innan klockan ringde till och med. Frukost och lyssna på nyheterna på radion sedan körde jag igång. Slipade fönster och dörrkarm i mitt kontor. Sedan slipa färdigt andra sidan på dörren.
Efter detta så blev det att grunda dörrkarmen. Fönstret blev det lite mer jobb med än jag tänkt mig. Det visade sig att det hade haft något slags myggnätt uppspänt i fönstret. Så det var klistrat kardeborrband runt som det blev ett klister efter som var som tuggummi. Var tvungen att skrapa bort det med ett stämjärn. Efter att fått bort allt detta kladdet så blev det lite spacklande. Så imorgon blir det att slipa och se om man behöver spackla mer annars så är det dags för grundning.
Medan färgen torkade så var jag ute en stund i trädgården och räfsade undan det sista av löven.
Konstigt att de inte har blåst bort när det har varit sådan storm här runt omkring.
Fast jag tror det har varit lite lugnare här än längre ner i landet.
Nu får det bli att släcka och sova så man orka gå upp lika tidigt imorgon också. Så godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar