fredag 6 november 2015

Fredagsmys!

Då var det fredag igen då. Så idag får man ha fredagsmys vilket nog är ett svenskt fenomen eller?
Här i Sverige ska man ju äta tacos på fredagarna för det gör ju alla andra.
Undra när detta började? Jag vet att när jag var liten så brukade vi äta lite gott på fredagskvällarna men har inget minne av att vi åt tacos. Det var mer pizza och varma smörgåsar typ.
Nu äter man bara tacos känns det som.
Så jag kommer göra det jag också ikväll man måste ju följa med strömmen.
Igår blev det lite fix med det sista i sovrummet. Letade bland annat fram lite taklist. De har ju flyttat väggen i detta rummet så det var ingen taklist när jag flyttade in här i huset.
Jag hittade lite gamla taklister i förrådet dock så var dem brunbetsade så jag fick slipa ner dem och lacka dem så de passar till resten av listerna i rummet.
Så det är det jag har kvar att sätta upp plus gardinstänger. Sedan är det bara att städa av för att flytta in möbler som jag inte har. Men det gör inget då ser man ju rummet bättre hi hi!
Betsade även bänkskivan till skåpen så nu ser det ordentligt ut istället för hur det var förr med halvfärdigt ditsatta skåp utan bänkskiva.
Sedan målade jag julklapparna en gång till så idag kan jag börja med det roliga arbetet på dem. Tyvärr så kan jag inte visa er dem för man vet inte vilka som läser här på bloggen.
Ni hör jag var rätt aktiv igår med mina projekt.
Idag har jag inte planerat så mycket mer än att jag ska åka och leverera byrån till min mamma som köpte den av mig.
Blev rätt bra med denna mörka bänkskivan.

Efter en tur med slipmaskinen så ser taklisten ut som de andra i taket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar