torsdag 3 september 2015

Comeback!

Åter igen har man glömt att skriva på bloggen eller glömt och glömt inte hunnit med kan man väl säga med andra ord. Men nu gör jag comeback.
Har varit på jobb igen efter semester och annan ledighet och denna gång jobbade jag ett helt pass.
Har lugnat ner sig betydligt med passagerare är bara på helgerna det är toppar. Så man får planera sina förberedelser så man inte har för mycket över efter helgerna.
Denna gången jobbade jag med förrätt- och dessertbordet ute i grillen. Är en helt ok station lite samma sak hela tiden men det är det på de flesta stationer så det är skitsamma.
Man sköter sig själv och behöver inte tänka så mycket på andra.
Här hemma i huset var det väl som vanligt när man kommer hem. Gräset har växt men inte så mycket som jag trodde dock. Men blir på med arbetsbyxorna och ut och greja.
Har ju min gång att fixa till just nu är det ett dike fram till dörren. Man får passa på nu när det är fint väder.
Har även hittat tapeter till mitt ena sovrum så nu kan jag även köra igång med detta projektet. Det är ju detta med underarbetet jag tänkte på i första hand. Det tråkigaste jobbet med detta att renovera men ack så viktigt.
Ska fixa bilder på tapeten till er så ni får se vilken det blev. Blev inga blommor som jag tänkt från början. Får bli i ett annat rum i så fall.
Nu får det bli lite kaffe innan man går ut i trädgården. Vad jag har saknat min kaffemaskin fattar inte hur jag klarade mig utan den förut. Så tack ni som gav mig den i present.
Grillhouse

Förrättsbord med 4 olika sallader

Förrättsbord med fisk

Dessertbord med mycket godsaker

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar