söndag 6 september 2015

Regnsöndag!

Söndag och man vaknar till världens värsta regnoväder. Har bara lust att dra täcket över huvudet igen och sova vidare. Men bestämde mig för att gå upp ur sängen i alla fall.
Har lite att styra med så man har inte tid att ligga kvar i sängen hur gärna man än vill.
Var ute en runda i skogen igen och plockade lingon igår innan det började regna. Blev ungefär 10 liter till. Som jag ska rensa idag och paketera i påsar. Lägger väl ut dem med på loppissidan så får jag se om jag får sålt dem. Annars är det bara att behålla dem och koka sylt eller lingondricka på dem.
Lättförtjänta pengar om man få sålt dem för det finns så gott om lingon i skogen i år. Tar ungefär 2 timmar att plocka 10-12 liter.
Idag kanske man skulle fortsätta med sovrummet nu när man har allt till väggen som ska tapetseras.
Har dock inte bestämt hur jag ska gör med garderoberna på andra sidan väggen.
Men det löser sig väl det med så småningom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar