lördag 5 september 2015

Skogens röda guld

Lördag igen då tiden går fort när man har roligt eller vad är det man säger? Igår blev det en tur ut i skogen för att kolla in om det fanns några lingon. Det fanns det kan jag säga rätt gott om dem dessutom. Plockade 12liter är riktigt roligt att plocka när det finns så mycket bär. Får nog bli en tur ut idag med om det inte regnar. Regnade tidigt på morgonen idag så får se hur vädret urartar sig.
Är skönt att gå i skogen och plocka bär bara höra fåglarna och vinden vina i träden.
Det roligaste med lingon var när jag rensat dem så la jag ut dem till försäljning på en loppissida på Facebook. tänkte se om det var någon som var intresserad och fick dem sålda på 30min. Så det verkar vara eftertraktat med lingon trots att vi har skogen precis runt knuten.
Tog en tur till Färgaffären också igår för att införskaffa easyup till väggen så jag slipper spackla. Jag använde det i det förra rummet jag gjorde iordning. För er som inte vet vad easyup är så är det en tapet som jämnar till underlaget innan man tapetserar. Riktigt bra om man vill slippa slipa efter spackling.
Vad gjorde jag mer? Jo jag fortsatte på min gång upp till huset. Ett jäkla grävande blev det på detta projektet mer än jag hade räknat med. De har ju fyllt ur med gamla tegelpannor så när man ska jämna till underlaget för mark stenen så hittar man nya bitar av tegelpannor hela tiden.
Är ett riktigt irritationsmoment när man hela tiden stöter på dessa. Men skam den som ger sig blir bra när det blir färdigt.
Nu skiner solen här så det verkar bli en fin dag idag också. Dags för lite kaffe och morgontidningen som man nu för tiden läser på nätet. Så man får inte spilla kaffet i datorn.
Ha det så bra på er där ute.




Rensat och klart.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar