måndag 7 september 2015

Marksten

Idag var man uppe med tuppen för att åka till bilverkstaden med bilen. Har haft lite strul med den och då motorlampan började lysa så var det bara att boka tid för felsökning.
Men det roliga var att lampan slocknade och bilen gick hur bra som helst nu när jag skulle åka till verkstaden. Men de gjorde en felsökning på den och tydligen var spjällhuset kasst så det måste bytas ut. En dyr historia tyvärr som alltid när det gäller bilar. Så nu är det inbokad en tid för detta också på nästa ledighet.
Idag började jag på min gång upp mot huset. Så nu har jag lagt ut alla mark stenen jag hade samlat på mig i garaget. Men som jag hade räknat ut så saknar jag ungefär 45 stenar så får bli en tur att inhandla dessa. Men riktigt roligt att göra detta jobbet när man gjort klart allt underarbete. Bara lägga ett stort puzzel ungefär.
Ska väl fortsätta med sovrummet också lite men man vill ju helst vara ute nu när vädret är så bra. Man får passa på de få dagarna som solen visar sig.
Men nu blir det lite kvällsmat innan sängen kallar på mig. Så god natt på er där ute.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar