lördag 20 juni 2015

Sommaren slut nu?

Då var det midsommardagen då är sommaren slut nu då eller? För nu vänder det ju säger de blir mörkare och mörkare. Känns ju som man inte har hunnit börja på sommaren än.
Gårdagen var ju ingen hit direkt regnade hela dagen så man fick ha lite inne aktiveteter.
När man får dra grillen under markisen när man ska grilla då är det illa. Men det gick det med och gott blev det. Jag har ju en egen kock här hemma nu. Min son hade både fixat till grillspett och karreskivor sedan hade han bakat en tårta också. Min uppgift blev att koka potatis så jag hade det rätt bra på den fronten.
Vi hade ju tänkt att gå till midsommarfirandet i hembygdsparken men det fick vi skippa för just då så regnade det som mest. Så man undrar ju hur många som var där och dansade. Bor ju inte så många här så det kan inte ha varit många.
Idag ser vädret ut att bli lite bättre det regnar inte just nu i alla fall. Vilket är en framgång. Man får väl försöka vara ute idag och göra något.
Igår beställde jag lite grejor från Panduro och ni som inte vet vad Panduro är så ska jag förklara. Det är en butik som säljer pysselgrejor och jag kan säga de har allt. De som gillar att fixa och pyssla ska gå in och titta på deras sida.
Nu undrar ni säkert vad jag köpte där men det får ni ge er till tåls med. Jag kan säga att jag fick en ide när jag surfade runt på deras sida men sedan om det blir bra återstår att se.
Men fick i alla fall tag i de där schablonerna jag sökte till pallarna jag ska ge bort i present. Så nu så är det fixat.
Nu får det bli en kopp kaffe till innan dagen fortsätter här.
Jordgubbstårtan


Grillspetten och den goda tårtan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar