fredag 19 juni 2015

Midsommar!

Sitter man här vid köksfönstret och äter frukost på midsommarafton då. Det var ett tag sedan man var ledig vet knappt hur man beter sig på midsommar. Fast läser man tidningar så ska man supa till det som bara attan vilket i mina öron låter helt åt helvete. Varför inte ta tillvara på dagen och kvällen på ett mycket bättre sätt. Man kan äta och dricka lite gott och bara njuta.
Fast här ser det ut som man får sitta under paraplyet för det regnar. Får hoppas det klarnar upp till eftermiddagen får väl bli en tur till midsommarstången i hembygdsparken.
Konstig svensk tradition egentligen om man tänker efter dansa runt en stång. Men alla länder har väl sina traditioner.
Mitt fix med huset ligger lite nere för stunden har andra saker att styra med men rätt som det är så kör jag igen. Då ska jag försöka lägga upp lite mer bilder på projekten igen.
Här om dagen var vi i ett byggvaruhus för min son tycker om att gå och kolla där. Han är med en liten fixare. Kollade in lite tapeter då hittade några riktigt snygga som jag måste kolla upp igen. För någon av dem skulle passa in i sovrummen.
Igår hörde en av mina kontakter på en av loppissidorna jag brukar hitta min projekt av sig. Hon hade lite grejor som hon skulle sälja. Har ju köpt lite saker av henne vid det här laget så nu frågar hon mig först om jag är intresserad. Denna gången hade hon ett brickbord  bland annat. Ska bestämma mig idag om jag ska köpa det. Får se om jag kan få ner priset lite. Man måste alltid pruta lite.
Nä nu får det bli lite förberedelse inför lunchen tror jag.
Hoppas ni alla får en fin midsommar där ute och var rädda om varandra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar