måndag 22 juni 2015

Sommar ?

Då sitter man här vid köksbordet i en ny vecka igen då. Veckorna går fort som vanligt. Fast är det verkligen sommar? Känns som den inte har börjat fast vi är i slutet av juni. Ska det inte vara så varm så man kan gå ut på altanen och äta frukost? Det kan man inte här idag kan jag säga.
Det regnar ju inte i alla fall det är ju tur. Får hoppas det blir bättre så man får lite riktig sommar.
Vad har vi på agendan idag då? Igår började vi fixa till mina gamla utemöbler som jag köpte på auktion förra sommaren. Var ju en sak jag skulle ha gjort nu under vintern men det hanns ju inte med.
Min son har slipat på stolarna och bordet är lite kvar innan vi kan börja måla. Ska fixa lite bilder under dagen. Så ni får se hur de ser ut nu innan färgen kommer på.
Gårdagen blev det också lite gräsklippning av gräsmattan som ser riktigt bra ut nu. Den mådde nog gott av att få växa till sig lite under tre veckor då jag var borta. Den var ju lite dålig förut med kala fläckar här och där men det ser man inte något av nu längre.
Fast den är ju fortfarande lite ojämn i höjd eller hur man ska säga det är lite gropar som skulle behövas fyllas ut. Men det får bli senare i så fall.
Vad ska man skriva mer då? Har inte så mycket mer att skriva om just nu. Man får sådana där stunder ibland när man inte kommer på något intressant att skriva om.
Jag kan ligga i sängen och vakna tidigt på morgonen och ha massa saker i huvudet som jag tänker det ska skriva om i bloggen. Men sedan somnar jag om och när jag vaknar nästa gång så är det som bortblåst. Får börja med att gå upp när dessa saker dyker upp och skriva ner det.
Nu blir det lite mer kaffe som vanligt innan man ska börja med dagens aktiviteter. Så ha det så bra på er där ute så hörs vi av igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar