tisdag 2 juni 2015

Ny dag nya uppdrag eller vad man ska säga....

Då har man vaknat upp ännu en ny dag med nya uppdrag eller nåt. Eller har väl inga direkt uppdrag om man ska vara ärlig och det ska man ju vara. Ser ut att vara bättre väder ute idag i alla fall så det får väl bli en promenad idag.
Annars flyter det på med allt nytt som man ska ta in nu. Räknar kolhydrater så det står härliga till så nu kommer näringsläran till godo som man läste på kockskolan. Vilket jag vet att man tyckte var så där att göra. Men det visar bara att man någon gång i livet får nytta av sina kunskaper.
Kom på en sak om det med näringslära när jag gick i kockskolan så hade vi en konstig lärare som höll i näringsläran. Hon hade bestämt sig för att vi inte fick använda miniräknare så vi skulle räkna allt för hand. Så ni förstår ju att det tog ju lite tid att räkna alla dessa talen.
Sedan inte nog med det när hon skulle rätta våra uppgifter så fick vi ändra räknesätt också för hon hade ju inte lärt sig att räkna med liggande stolen som uppställningen hette som vi 16 stycken elever använda. Hon hade ju lärt sig att räkna på något annat sätt som hon nu ville att 16 stycken skulle lära sig istället för att hon lärde sig att räkna som vi.
Ja hon var inte klok på en enda punkt. Men sedan fick hon ju nästa alla elever mot sig också.
Har flera historier om henne som jag kan berätta någon annan gång.
Idag är det tisdag och det innebär att det är speedway som är min favoritsport som ni som har följt mig vet.
Får bli att följa matchen på datorn ikväll. Tror på vinst för mitt favoritlag Dackarna.
Nu blir det lite kaffe och sedan ta tag i lite diskning inte världens roligaste grej men måste göras.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar